Ce este consilierea genetică în afecțiunile oftalmologice?

Atunci când un pacient este diagnosticat cu o afecțiune genetică oftalmologică sau dacă există un istoric familial puternic, consilierea genetică oferă informațiile necesare pentru a înțelege:
  • Cauza genetică a afecțiunii
  • Riscul pentru alți membri ai familiei și generațiile viitoare de a dezvolta boala
  • Opțiuni de planificare familială
  • Recomandare pentru testare genetică
  • Realizarea unui istoric familial și medical detaliat (pedigree)
  • Furnizarea de informații despre cercetările curente și opțiuni terapeutice

Ce este testarea genetică?

Testarea genetică implică analizarea modificărilor ADN-ului pentru a identifica mutațiile genetice care determină afecțiunea. Testarea genetică în afecțiunile oftalmologice este de obicei efectuată din următoarele motive:
  • Testare diagnostică – stabilirea unui diagnostic cert
  • Testare de confirmare – confirmarea unui diagnostic clinic prin testări de genetică atunci când în familie există o mutație genetică ce determină o afecțiune oftalmologică
  • Testarea purtătorului – depistarea persoanelor sănătoase, dar care pot fi purtătoare ale unei afecțiuni genetice recesive sau legate de X sau al unei afecțiuni dominante nepenetrante
  • Testare predictivă – identificarea membrilor familiei unui pacient afectat, care sunt asimptomatici și riscă să dezvolte ei înșiși afecțiunea

BENEFICIILE TESTELOR GENETICE

• Eligibilitatea pentru anumite tipuri de tratament
  • Management clinic complet al afecțiunii
  • Prognostic precis
  • Planificare familială
  • Participarea la studii clinice
    • Este extrem de important să înțelegem că afecțiunile genetice oculare nu sunt în totalitate studiate și că pentru multe din aceste boli nu există un tratament

LIMITELE TESTELOR GENETICE

• Informații limitate – uneori, un rezultat pozitiv nu poate prezice dacă o persoană va dezvolta boala, cât de severă va fi sau dacă va progresa în timp
  • Rezultatul genetic negativ (acest lucru nu exclude faptul că afecțiunea nu este genetică) înseamnă că o mutație genetică nu a fost identificată cu metoda de testare aplicată datorită următoarelor cauze:
    • Necesitatea alegerii unei alte metode de testare care oferă mai multe detalii
    • Cunoștințe limitate despre mutațiile asociate

© Oftalmogenetica.ro. All Rights Reserved.

Designed by HTML Codex